Mer info om volontärresan.

 
Okej, info om volontärresan till Vietnam. Jag var på informationsträff i Stockholm innan jul för att träffa andra blivande volontärer samt två ledare från peaceworks som höll i workshopen. Det var en intressant dag med utbyte av reflektioner, förväntningar och farhågor om volontärresan.Jätte skönt att ledarna anordnade en informationsträff. Då fick jag också ett ansikte på dem jag haft telefon- och mailkontakt under denna tid. Vilket känns säkrare när jag ska jobba som volontär själv i ett främmande land.
 
Jag har även fått en update angående mitt val av projekt. Jag kommer volontärarbeta med barn med olika slags fysiska och psykiska funktionshinder på ett sjukhus/dagcenter. Jag kommer arbeta tillsammans med terapeuter och tillsammans ska vi planera ett schema där jag kommer tillbringa tid både för terapi och lek med barnen. Terapin kommer ledas av en doktor som kan prata engelska och som är ansvarig för mig på projektet.Det finns patienter där som besöker sjukhus för behandling men också barn från dagcenter som besöker sjukhuset för extra behandling. Vad jag förstår kommer jag befinna mig på båda platserna. Det finns även möjlighet att medverka i talterapi och arbetsterapi.
 
Jag kommer arbeta i Ho Chi Minh City och har ett boende där samt tre mål mat om dagen också som ingår i priset. Det är är den informationen jag fått! Jag är så sjuuuukt taggad!!
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Låter helt underbart. Vilken resa! Och vad du kommer att växa som person. Du kommer att möta en helt ny kultur med allt vad det innebär :) jättestort lycka till stump. Puss!

2013-01-16 @ 15:59:12
URL: http://cumulushumilis.blogg.se/
Postat av: Nathalie - bebis på väg ♥

Låter hur spännande som helst Zara, grym är du! Det ska bli jätte kul att följa din resa här!

Kram

2013-01-22 @ 15:15:42
URL: http://www.nathaliegustafsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0